Krenimo na Veliku nagradu Mađarske!

Sport,

Autor:

0 komentara

Sve zavisi od toga da li ima gužve na granici krajem jula na izlasku iz Srbije prema Mađarskoj. Idu Turci kući iz Nemačke, vraćaju se Mađari s toplih mora. Desi se, bude kolona više kilometara (čitaj: više sati stajanja u mestu).

Kada vam jednom u krv uđe zvuk motora, miris spaljenih guma i nestvarna brzina koja vam se razvija pred očima, ni jedna kolona, ni jedna vrućina i ni jedna cena ulaznice neće biti problem. Krenimo na Veliku nagradu Mađarske!

Ruku na srce, ni jedan pravi zaljubljenik u Formulu 1 neće svoje prvo iskustvo gledanja trke uživo podeliti sa Hungaroringom.Blizu je, povoljno je i nije prestižno. Ja sam svoje “devičanstvo” poklonila Monaku, sada već davne 2008. godine, ali sam sa radošću svoje drugo iskustvo podarila Budimpešti. I vraćam joj se uvek i rado.

Put ka Budimpešti poznat je mnogima, bežalo se tuda ratnih godina odavde ka belom svetu, putovali se sa Feriheđa kada iz Srbije nije leteo niko, išlo se po kobaje i garderobu u Segedin. Dakle, Horgoš-Segedin-Kečkemet, izlaz na auto-put M0 i eto nas za nešto više od četiri sata na odredištu.

Kolona na izlazu ka trkalištu podjednako zastrašujuća. Cena ulaznica od 70 do 450 evra. Mnogo. Hrabri Srbin će potražiti tapkaroše, mahom Rumune, i sa puno poverenja će izvaditi stotku čvrste valute za sedeću tribinu na poslednjoj krivini pred startno-ciljni pravac. Rizik koji vredi. Uglavnom bude sve OK.

Svojevremeno mi priča kolega, zakleti “šumaherovac” kako je platio najjeftinije stajanje, pa sa gomilom pijanih Nemaca sekao žice između tribina i završio na “gold” tribini u potpunom transu od alkohola i Šumaherove milionite pobede. Reklo bi se: a može i tako!

Kroz prašinu i mirise kobasica i piva, po nesnosnoj vrućini – a uvek je vrućina i uvek je nesnosna smestćete se među gomile finskih zastava. Nema u Formuli 1 fudbalskog navijanja i rivaliteta između pripadnosti timovima. Sedimo svi u dirljivom zajedništvu, idolopoklonjeni brzini sa verom u naftu. A zašto primećujem finske zastave? Mnogo ih je, a uvek neki megabrzi Finac ima šta da kaže i pokaže u “najbržem cirkusu na svetu”. Sećamo se iz udžbenika priče o ugro-finskom narodu. Finci rado i u velikom broju dolaze kod Ugara. Niko ne zna zašto baš tu, ali tu su, sveprisutni, pijani, nasmejani i pregoreli od Sunca.

Za one koji upravo sada rešavaju da krenu put Mađarske, cene su sasvim pristojne za jedan takav događaj: pivo 2,5 evra (pola litre, točeno), kobaje oko 3, čepići za uši 1 evro koliko je velika flaša vode. Naravno, čepiće će u uši staviti samo slabići, jer taj se zvuk mora čuti, mnogo i glasno. Oko celog “cirkusa” ima mnogo vašarske atmosfere, ali iz iskustva preporučujem samo zvanične suvenire. Magnet za frižider 1 evro, majica oko 20. Ali kvalitena i gotivna. Ostalo što se prodaje je kineski bofl.

Staza u Mađarodu slovi za dosadnu. Meni nije, prosto zato što je nije pravio Herman Tilke. Vozači za ovu stazu kažu da svojim krivina i pravcima podseća na uličnu trku u Monaku, samo što oko nje nema zgrada. Realno, nema tu mnogo preticanja, ko krene sa pol-pozicije najčešće bude i pobednik, ali kažem: blizu je i, pre svega, vredi videti trkanje uživo. Kada se završavala gradnja, kažu poznavaoci, stazu su gradili čak i vojnici. To je bila prva trka Formule 1 iza “gvozdene zavese” i jedina trka koja je od 1986. kada je ustanovljena “videla” kišu jedan jedini put 2006. godine kada je svoju prvu pobedu u karijeri zabeležio Dženson Baton u “Hondi”.

Da li vam zvuči impozantno da svake godine tu dođe oko 200.000 ljudi? Ja se od tog podatka (a videla sam i svojim očima) naježim.

A nije samo Formula 1 ono što Mađarska ume, želi i može da ugosti na svom autodromu. WTCC šampionat ju je uvrstio u svoj kalendar 2011. godine, domaćin je DTM i GT trkama, a fantastičnu posećenost beleži i Svetska reno serija.

Ove godine vozači Formule 1 dolaze u Mađarsku u poretku Fetel, Alonso, Raikonen. Svako će reći da se mladom Nemcu smeši četvrta uzastopna titula, ali ni dvojicu pratilaca niko ne sme da otpiše. Sudeći prema treninzima, mediji navode Red bul kao favorita kome može da parira jedino Lotus. A možda će baš u Mađarskoj Red bul saopštiti svog novog pilota za 2014. godinu. Može se desiti da za Hilkenberga ovo bude poslednja trka sezone i možda objave da će ga zameniti mlađani Robin Frajns. Možda Berni Eklston dodatno podgreje priču da želi da ga na čelu Formule 1 odmeni Moniša Kaltenborn, sadašnja šefica Zaubera. Možda zaista Mađarska nanovo izmeša karte u ovom automobilskom spektaklu…

A posle Budimpšte, timovi idu na letnju pauzu, polusezona se analizira i za mesec dana stižemo na Spa Frankošamp, najbržu stazu u kalendaru, za koju kažu da odvaja vozače od dečaka. Je l’ sme neko da kaže da nije tako?

 

Pošaljite komentar

Najčitaniji blogovi

Sorry. No data so far.

Najviše komentara

Sorry. No data so far.