F1 testovi: Kukanje i plakanje

Sport,

Autor:

0 komentara

F1 Testing in Bahrain - Day One

Kako se početak sezone bliži, tako se meni sve više čini da će konačno prestati dominacija Red bula. Testiranje u Heresu pre mesec dana prvo je otkrilo sve slabosti Renoovog motora, a na tek završenom trećem testu u Bahreinu to se i dokazalo. Za one koji možda ne znaju, četiri tima koriste agregate francuskog proizvođača: Red bul, Lotus, Toro roso i Keterhem. Poslednje četiri godine Reno se može pohvaliti ogromnim upesima: zabeležili su sa Fetelom i Red bulom po četiri vozačke i konstruktorske titule, njihovo takmičenje, Formula Reno, pokazalo je da može da parira GP2 seriji i dalo je nekoliko fantastičnih vozača koji su popunili mesta u Formuli 1 i još nekim šampionatima.

Promena pravila u F1 i uvođenje „pogonskih jedinica“ umesto klasičnih motora potaklo je nagađanja da će se Mercedes najbolje snaći i imati ogromnu prednost prilikom njihove izrade. Nemački proizvođač je, zajedno sa Vilijamsom, Meklarenom i Fors Indijom koji su mu klijenti, uspeo da na ukupnim testovima izveze najviše kilometara i zabeleži nekoliko apsolutno dominantnih vremena. Luis Hamilton je čak neskromno izjavio da će neko od njih koji koriste Mercedesov motor biti šampion, jer ne vidi ko može da im parira.

Ferari je, po običaju, ostao prilično uzdržan. To što se Kimi Raikonen vratio u njihove redove očekivano nije pomoglo da se iscedi više izjava . Osim onog standardnog „još nismo izvukli sav potencijal“ ništa posebno nisu imali da kažu, a rezultati varijaju, ali su tu negde oko Mercedesa, za nijansu bolji u Heresu, za nijansu slabiji u Bahreinu.

No, vratimo se zlosrećnom Renou. Ni briljantni um Edrijena Njuija nije mogao da u bolide falusnih noseva uklopi ono što je isporučeno, a da stvar funkcioniše. Red bul uredno predvodi kolonu sa začelja, a Lotus, koji se prošle sezone čak borio za vicešampionsku poziciju, ove godine je prekočio prve testove, a na drugim je izvezao tek nešto više od 100 krugova. Do početka sezone u Australiji 14. marta i prvih treninga neće se znati koliko je revolucionarna konstrukcija Lotusovog zadnjeg krila, kulera turbopunjača i izduvnog sistema, jer džaba sve ako nema kvalitetnog motora koji to može da izdrži.

Naravno, timovi su pohitali u svoje fabrike da dorade i prerade ono što se može za preostalih nekoliko dana do polaska put Melburna. Od Fetelovog besnog „nemamo ni brzinu ni pouzdanost“, preko uzdržane radosti Vilijamsa i dva najbolja vremena Felipea Mase i Valterija Botasa, do prepotentnog i preranog favorizovanja Mercedesa, svi željno iščekuju rane jutarnje časove na Albert parku 16. marta. Hoće li to biti pomor „renoovih“ pogonskih jedinica, povratak Vilijamsa na put stare slave ili ponovo dominacija jednog tima? Već vidim, biće tu još mnogo kukanja i plakanja.

dole

Pošaljite komentar

Najčitaniji blogovi

Sorry. No data so far.

Najviše komentara

Sorry. No data so far.