Kakav je osećaj biti Danijel Rikardo u Melburnu

Sport,

Autor:

0 komentara

Australian F1 Grand Prix - Practice

Sedam vozača nije završilo trku na stazi u Albert parku u Melburnu na početku 65. sezone Formule 1. Može se reći da je to bio pomor „renoovih“ motora, ali i niz drugih tehničkih problema, teškog upravljanja, zbunjenost gomilom novih dugmića na volanu, jedan ozbiljan incident, jedan sejfti kar i podijum za Kevina Magnusena u Meklarenu, Danca od 22 godine, kome je to bila prva trka Formule 1 u karijeri. A desilo se i da je jedan vozač diskvalifikovan…
Ja sam Danijela Rikarda prvi put gledala uživo prilikom moje prve posete trkačkom vikendu Formule Reno u Budimpešti. Prezime mu neko čita kao Rikijardo ili Rićardo, ali je on sam objasnio da u Australiji, bez obzira na poreklo, može da bude samo Rikardo.
Kao pitomac Red Bulovog programa mladih vozača, Australijanac je veoma brzo napredovao, lako preskočio svog timskog kolegu iz Formule Reno Brendona Hartlija, dobio sedište u F1, u timu Toro Roso, i bez preterane borbe sa Žan-Erik Vernjom ove se godine pojavio kao drugi vozač  u nepobedivom Red Bulu, rame uz rame sa četvorostrukim uzastopnim šampionom sveta Sebastijanom Fetelom.
Međutim, ta nepobedivost je ove sezone došla u pitanje, problemi za tim iz Milton Kinsa počeli su još na prvim testovima, pisala sam o tome u prethodnom blogu. Bilo je tada kukanja i plakanja, žalopojki Edrijena Njuija, pljuvanje po „renoovom“ motoru… A onda, pravo niotkuda, Danijel Rikardo na kvalifikacijama za prvu trku, po promenljivom vremenu, osvaja drugu poziciju (dok Fetel biva tek 13). Trku je izvezao kako treba, jer on nije vozač bez iskustva, samo ranije nije imao mašinu za dobre rezultate. I stigao je na cilj drugi…
Ne mogu ni da zamislim koliko čovek može da bude srećan i ponosan kada pred publikom u svojoj rodnoj zemlji izađe na podijum. Ovacije koje je dobio od „Ozija“ stvarno su bile da se naježiš. No, sreća je trajala kratko.
Posle čitavih pet sati istrgae stjuarda, većanja i tumačenja, utvrđeno je da je protok goriva u bolidu koji nosi broj 3, prelazio dozvoljeni maksimum od 100kg/h tokom trke. Red Bul se žalio, tvrdeći da senzor koji to meri i koji je FIA montirala nije u redu… Ali uprko svemu, umesto fantastičnih 20 bodova, pored imena Danijela Rikarda stoji „DSQ“.
Ne bih sada polemisala da li FIA zna šta radi, jer se toliko toga menja i toliko nepoštenih odluka donosilo i donosiće se. Ko voli Formulu 1, voli je, ko je ne voli – gleda nešto drugo. Ja samo mislim da je Rikardu učinjena velika nepravda, samo zato što se četiri godine Red Bulu gledalo kroz prste, pa je sada došlo vreme da im se sve to i naplati i da se na tron postave novi mezimci – iz Štutgarta. Kako je primetio čika-Borko, FIA odredi gde prestaje „reno“, a gde počinje „mercedes“ ili preneto na, recimo, WTCC – gde prestaje „ševrolet“, a gde počinje „sitroen“.
Mene ovaj početak sezone nimalo nije obradovao, mada je tu bilo briljantnih poteza Valterija Botasa, Nika Rozberga, Danila Kvjata… Nekako se više radujem početku WTCC sezone, samo se bojim čika-Borkovih reči, a on zna šta priča…

unnamed

Pošaljite komentar

Najčitaniji blogovi

Sorry. No data so far.

Najviše komentara

Sorry. No data so far.